Skuteczna reklama zewnętrzna, czyli jakie systemy wystawiennicze wyróżniamy?

Reklama zewnętrzna pozwala firmie zaprezentować swoją działalność szerokiej publiczności i zwrócić uwagę na swoją ofertę nie tylko osób bezpośrednio poszukujących jej usług, ale też tych którzy mogą dopiero w przyszłości wyrazić zainteresowanie ofertą. Przez reklamę zewnętrzną rozumiemy nie tylko billboardy, plakaty i reklamy wielkopowierzchniowe widywane w przestrzeni miejskiej, ale też nieco mniejsze formaty reklam spotykane np. na stoiskach wystawienniczych, targach branżowych, w korytarzach biurowców, przed wejściem do biura firmowego w postaci stojaków na broszury, rollupów, bannerów, regałów i wielu więcej. Jakie systemy wystawiennicze można wyróżnić i jaką rolę odgrywają w skuteczności reklamy zewnętrznej?

Gdzie wykorzystuje się systemy wystawiennicze?

Systemy lub stoiska wystawiennicze to forma reklamy zewnętrznej wykorzystywana przede wszystkim na targach branżowych, prezentacjach, konferencjach i eventach, na których Twoja firma może zaprezentować swoje usługi. Typowy system wystawienniczy składa się z wielu elementów, na których nadrukowane są odpowiednie przekazy reklamowe – na potrzeby firm przygotowuje się nie tylko stojaki na ulotki, bannery, regały na produkty czy stojaki multimedialne, ale i całościowe stoiska targowe i trybunki prezentacyjne, za którymi mogą stanąć przedstawiciele Twojej firmy podczas obsługi osób odwiedzających stoisko reklamowe.

roll-up

Jakie elementy wchodzą w skład systemu wystawienniczego?

Systemy wystawiennicze to przede wszystkim zbudowane od podstaw stanowiska targowe, które będą pełniły rolę punktu informacyjnego i powiążą ze sobą wszystkie pozostałe elementy reklamy, jakie zostaną na stoisku wykorzystane. Istnieje ogromna różnica pomiędzy ustawieniem prezentacji swojej firmy przy profesjonalnie przygotowanym stoisku, a na dostarczonym przez organizatorów eventu bądź targów stole pojawiającym się u każdego kolejnego wystawcy obok nas. Stanowiska targowe przydają się też, jeśli ofertę swojej firmy chcemy zaprezentować np. w galerii handlowej czy przestrzeni publicznej – spraw, by przechodnie i przypadkowi obserwatorzy już z daleka wiedzieli z jaką firmą mają do czynienia.

Ważnym elementem systemów wystawienniczych są rollupy i bannery oraz ścianki prezentacyjne. Rozstawione na specjalnych stelażach i prezentujące Twoją ofertę, najważniejsze wartości Twojej firmy czy dowolny inny przekaz marketingowy zwrócą uwagę odbiorcy i zachęcą do tego, by zapoznać się z treścią plakatu. Rollupy i bannery mogą być powiększeniem tego, co znajdzie się na małych ulotkach i streszczeniem informacji, jakie umieścisz w obszerniejszym katalogu. Ciekawą propozycją dla systemów wystawienniczych są tworzone pod kątem reklamy regały i gabloty produktowe, przydatne jeśli marka oferuje podczas targów swoje gadżety firmowe lub chce, by odwiedzający stanowisko potencjalny klient mógł na żywo zapoznać się z ofertą produktów, jakie przygotowała marka.

Wśród kluczowych elementów systemów wystawienniczych nie sposób pominąć też stojaków reklamowych, słupów świetlnych, pylonów czy paneli LED. Obecnie zarówno klasyczne, drukowane ulotki, jak i bazujące na elektronice i grze świateł stojaki stanowią ważny punkt zwracający uwagę klienta. Ulotki są tu szczególnym przykładem tego, jak elementy systemów wystawienniczych mogą zostać zintegrowane z wiedzą i informacją, z którą chcemy pozostawić klienta po odejściu od naszego stanowiska.

systemy wystawiennicze

Dlaczego taki format reklamy jest istotny dla firm?

Systemy wystawiennicze przyciągają uwagę osób odwiedzających targi i eventy, na których prezentują się różne firmy z interesującej ich branży. Kluczem do zwrócenia uwagi odbiorcy nie jest jednak wielkość stoiska czy ilość rozwiązań zastosowanych w ramach tworzenia stanowiska wystawienniczego. Znacznie większą rolę odgrywa umiejętność stworzenia spójnej koncepcji reklamowej i efektowne podkreślenie zalet Twojej firmy na tle konkurencji. W efekcie małe stojaki informacyjne i dobrze przygotowane plakaty mogą zrobić lepsze wrażenie, niż duże stoisko zastawione balonami, gadżetami, bannerami i efektami świetlnymi nie wnoszącymi wiele do faktycznej prezentacji zalet Twojej firmy.


Skuteczna reklama z wykorzystaniem systemów wystawienniczych powinna oddawać charakter i wizerunek Twojej firmy. To element jej identyfikacji wizualnej, który powinien iść w idealnej harmonii z tym jak na co dzień firma prezentuje się dla swoich klientów, partnerów i postronnych odbiorców. Ważny będzie tu solidny projekt graficzny przyciągający uwagę, ale pozostający w zgodzie z grafiką wykorzystywaną na co dzień w logo firmy, na stronie internetowej czy ulotkach i innych materiałach promocyjnych. Postaraj się, by system wystawienniczy pozwolił zauważyć Twoją firmę z daleka ale uważaj, by przy bliższym kontakcie nie odrzucał przesytem formy nad treścią.